Aktiviteter: E-post ved påmelding
E-postmelding med kvitteringskopi fra alle påmeldinger kan i dag bare knyttes opp til én e-postkonto så vidt meg bekjent. VI har i dag knyttet denne til e-postkontoen til nettansvarlig.
Det burde være enkelt å sette opp flere e-postadresser her slik at flere kan motta kvitteringskopiene ved behov (f.eks. når flere deler på jobben med å administrere turer).
Kvitteringskopi bør gå automatisk til turleder, dvs. e-postadressen som er satt opp som kontaktadresse på aktiviteten (eller tilknyttet e-postadresse i turlederregisteret hvis det er utdannet turleder som har turen). I dag har ikke turleder oversikt over påmeldte uten tilgang til Sherpa.

4 comments
-
DNT fjellsport Aust-Agder commented
Hei, jeg har sett litt på dette igjen, i lys av de endringene som har vært i Sherpa de siste årene:
Det jeg tenker vi mangler nå er at turleder har mulighet for å få en varsling ved hver påmelding og når turen er full. Varsling kan bli gitt som SMS/e-post/melding på Min side.
Grunnen er at det er fint å kunne holde seg oppdatert på deltakerantall uten å stadig måtte sjekke på turen Min side. Dette ville vært en kjempefordel for turleder! Hvis det blir masete for turledere som har mange turer kan man vel gjøre det valgfritt om man ønsker denne funksjonaliteten.
-
DNT fjellsport Aust-Agder commented
Hei! Ser at det har kommet en egen rubrikk for "Dine arrangerte turer" på Min side. Men jeg får ikke opp noe innhold på mine turer. Er det noe som er under utvikling her eller?
Akkurat dette er et ganske viktig område som kan spare Sherpaadministratorer for mye arbeid hvis turledere kan holde oversikten selv og styre informasjonen til deltakere via Sherpa.
-
Axel Bjelke commented
Det høres bra ut Christian. Kommentarer:
1. Når du sier "generelle innstillinger for aktivitetssystemet" regner jeg med at du mener på foreningsnivå, dvs. at man i hver enkelt forening kan legge inn dette selv og endre etter behov.
2. Dette blir et kjempeløft i forhold til dagens system. Når det gjelder siste avsnittet i svaret ditt: Det beste er nok hvis vi som legger inn aktivitetene kan styre om turleder skal få varsel ved hver enkelt påmelding eller bare en komplett deltakerliste når fristen er utløpt. For noen kan det være greit å til enhver tid være oppdatert på deltakerantallet uten å til stadighet måtte sjekke aktivt selv. Her regner jeg med at behovet vil variere.
Kanskje man kan ha en avkryssingsboks for dette f.eks., med standardvalget satt til at turleder kun får deltakerlisten etter utløpt påmeldingsfrist? Altså at man huker av for om man ønsker fortløpende kvitteringskopier.
-
Takk for forslaget! Noen kommentarer:
1. Dette kunne vært nyttig, ja - i så fall bør kanskje mottakeradressene legges inn i generelle innstillinger for aktivitetssystemet, slik at man slipper å legge inn dette hver gang.
2. I det nye aktivitetssystemet er det mulig å tilordne en eller flere turledere til turen/aktiviteten - personen(e) må ikke være turleder(e), men være medlem i DNT og/eller være registrert i personbasen i Sherpa.
Turlederen vil dermed få oversikt over "sine" turer - og påmeldte til disse - via Min side (de trenger ikke tilgang til Sherpa). I tillegg planlegger vi å få på plass muligheten for at turleder også kan sende e-post eller sms til turdeltakerne via Min side.
Vi har ennå ikke lagt på varsling til turleder når noen melder seg på, men det skal på plass. Kanskje ikke ved hver påmelding, men kanskje når påmeldingsfristen er utløpt eller startdato for turen nærmer seg,